Podstawami prawnymi wprowadzenia regulaminu funkcjonowania monitoringu wizyjnego są
przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz wewnętrznych aktów prawnych,
w szczególności:
1) Art. 50 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
(t.j., Dz. U. z 2021 r., poz. 478 ze zm.)
2) Art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1162),
3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r. – art. 6 ust. 1 lit. c),
4) § 12 Regulaminu Pracy KPSW wprowadzonego Zarządzeniem nr 46/2021 Rektora
KPSW z dnia 14 czerwca 2021 r.
§ 3
System monitoringu wizyjnego obejmuje zestaw kamer i rejestratorów.
§ 4
Monitoringiem objęte są:
1) wjazd/wyjazd na teren Uczelni,
2) parkingi i zaplecze wokół basenu,
3) ciągi komunikacyjne wokół garaży,
4) pomieszczenia wewnątrz Domu Studenta (DS) KPSW, w szczególności:
a) wejście główne,
b) hole wewnętrzne i zewnętrzne ,
c) teren wokół budynku DS, w tym parkingi oraz drogi wjazdowe,
5) budynek żłobka „Żaczek” , w szczególności:
a) teren wokół żłobka oraz
b) pomieszczenia wewnątrz budynku żłobka.
§ 5
1. Monitoring pozostaje aktywny przez całą dobę.
2. Rejestracji podlega tylko obraz z kamer, bez rejestracji dźwięku.
§ 6
Wgląd do zapisów monitoringu wizyjnego mają wyłącznie:
1) Administrator Danych (Rektor Uczelni),
2) Kanclerz Uczelni,
3) Inspektor Ochrony Danych,
4) Pracownicy podmiotu zewnętrznego, świadczącego usługę w zakresie ochrony
fizycznej osób i mienia, z którym KPSW w Jeleniej Górze zawarła stosowną umowę
powierzenia przetwarzania danych osobowych i zobowiązała do wdrożenia
odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających odpowiednią
ochronę danych osobowych.
5) Dyrektor Działu Administracyjno – Technicznego,
6) Dyrektor żłobka „Żaczek”,
7) Kierownik Domu Studenta oraz pracownicy recepcji DS.
§ 7
Urządzenia rejestrujące obraz znajdują się w pomieszczeniach, do których dostęp posiadają
wyłącznie osoby upoważnione.
§ 8
Zapis z monitoringu może zostać odtworzony za zgodą i w terminie ustalonym przez osobę
upoważnioną w celach określonych w § 1 regulaminu.
§ 9
1. Nagrania mogą być zabezpieczone oraz przekazane, na pisemny wniosek uprawnionym
służbom lub organom lub osobom zainteresowanym w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
2. Zapis monitoringu może być, udostępniony wyłącznie za zgodą Administratora Danych,
osobom bezpośrednio zainteresowanym wyjaśnieniem zdarzenia z zachowaniem anonimizacji
innych zarejestrowanych osób, których ujawnienie mogłoby doprowadzić do naruszenia praw
i wolności osób.
3. Organ lub osoba bezpośrednio zainteresowana zabezpieczeniem nagrania z monitoringu
wizyjnego na poczet przyszłego postępowania, może złożyć do Rektora Uczelni pisemny
„Wniosek o udostepnienie/zabezpieczenie nagrań z monitoringu wizyjnego" ( zwany dalej
wnioskiem - wzór Wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu).
4. Termin na złożenie Wniosku wynosi 5 dni od zarejestrowanego zdarzenia, a w przypadku
żłobka „Żaczek” 21 dni od zarejestrowanego zdarzenia.
5. Zapisy monitoringu przechowywane są maksymalnie do 7 dni, a w przypadku żłobka
„Żaczek” przechowywane są maksymalnie 30 dni.
6. Po zabezpieczeniu nagrania, dane przechowuje się przez okres 3 miesięcy.
7. W przypadku, w którym nagrania zarejestrowanego obrazu stanowią dowód w postępowaniu
prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one
stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 5 ulega przedłużeniu do czasu
prawomocnego zakończenia postępowania.
8. Po upływie okresu, określonego w ust. 7 - uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu
podlegają automatycznemu zniszczeniu.
9. Za przechowywanie i zniszczenie materiałów po upływie terminów określonych w ustępach
8 i 9 odpowiada Administrator Danych.
§ 10
1. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do:
1) informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu oraz celu;
2) dostępu do nagrań
3) żądania usunięcia danych jej dotyczących, - w uzasadnionych przypadkach,
4) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także
5) przysługuje mu prawo wniesienia