Ta funkcja umożliwia pobranie całej treści niniejszej Strony Podmiotowej BIP w pliku tekstowym spakowanym w ZIP.
Uwaga: Generowanie pliku może trochę potrwać - czas zależy od wielkości strony.
Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze
Uruchamiam sytezator mowy...
To jest archiwalna wersja strony zmienionej: 14.02.2022, 13:34 z powodu: Aktualizacja
Przejdź do wersji aktualnej.
Regulamin funkcjonowania monitoringu wizyjnego Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze
§ 1
Monitoring wizyjny wprowadzony jest w celu zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego oraz ochrony osób i mienia na terenie Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej (KPSW) w Jeleniej Górze w dalszej części regulaminu zwanej Uczelnią.
§ 2
Podstawami prawnymi wprowadzenia regulaminu funkcjonowania monitoringu wizyjnego są przepisy prawa powszechnie obowiązującego oraz wewnętrznych aktów prawnych, w szczególności:
1) Art. 50 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j., Dz. U. z 2021 r., poz. 478 ze zm.) 2) Art. 222 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1162), 3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016 r. – art. 6 ust. 1 lit. c), 4) § 12 Regulaminu Pracy KPSW wprowadzonego Zarządzeniem nr 46/2021 Rektora KPSW z dnia 14 czerwca 2021 r.
§ 3
System monitoringu wizyjnego obejmuje zestaw kamer i rejestratorów.
§ 4
Monitoringiem objęte są: 1) wjazd/wyjazd na teren Uczelni, 2) parkingi i zaplecze wokół basenu, 3) ciągi komunikacyjne wokół garaży, 4) pomieszczenia wewnątrz Domu Studenta (DS) KPSW, w szczególności: a) wejście główne, b) hole wewnętrzne i zewnętrzne , c) teren wokół budynku DS, w tym parkingi oraz drogi wjazdowe, 5) budynek żłobka „Żaczek” , w szczególności: a) teren wokół żłobka oraz b) pomieszczenia wewnątrz budynku żłobka.
§ 5
1. Monitoring pozostaje aktywny przez całą dobę. 2. Rejestracji podlega tylko obraz z kamer, bez rejestracji dźwięku.
§ 6
Wgląd do zapisów monitoringu wizyjnego mają wyłącznie: 1) Administrator Danych (Rektor Uczelni), 2) Kanclerz Uczelni, 3) Inspektor Ochrony Danych, 4) Pracownicy podmiotu zewnętrznego, świadczącego usługę w zakresie ochrony fizycznej osób i mienia, z którym KPSW w Jeleniej Górze zawarła stosowną umowę powierzenia przetwarzania danych osobowych i zobowiązała do wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, zapewniających odpowiednią ochronę danych osobowych.
5) Dyrektor Działu Administracyjno – Technicznego,
6) Dyrektor żłobka „Żaczek”, 7) Kierownik Domu Studenta oraz pracownicy recepcji DS.
§ 7
Urządzenia rejestrujące obraz znajdują się w pomieszczeniach, do których dostęp posiadają wyłącznie osoby upoważnione.
§ 8
Zapis z monitoringu może zostać odtworzony za zgodą i w terminie ustalonym przez osobę upoważnioną w celach określonych w § 1 regulaminu.
§ 9
1. Nagrania mogą być zabezpieczone oraz przekazane, na pisemny wniosek uprawnionym służbom lub organom lub osobom zainteresowanym w celu wyjaśnienia prowadzonej sprawy.
2. Zapis monitoringu może być, udostępniony wyłącznie za zgodą Administratora Danych, osobom bezpośrednio zainteresowanym wyjaśnieniem zdarzenia z zachowaniem anonimizacji innych zarejestrowanych osób, których ujawnienie mogłoby doprowadzić do naruszenia praw i wolności osób. 3. Organ lub osoba bezpośrednio zainteresowana zabezpieczeniem nagrania z monitoringu wizyjnego na poczet przyszłego postępowania, może złożyć do Rektora Uczelni pisemny „Wniosek o udostepnienie/zabezpieczenie nagrań z monitoringu wizyjnego" ( zwany dalej wnioskiem - wzór Wniosku stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu). 4. Termin na złożenie Wniosku wynosi 5 dni od zarejestrowanego zdarzenia, a w przypadku żłobka „Żaczek” 21 dni od zarejestrowanego zdarzenia. 5. Zapisy monitoringu przechowywane są maksymalnie do 7 dni, a w przypadku żłobka „Żaczek” przechowywane są maksymalnie 30 dni. 6. Po zabezpieczeniu nagrania, dane przechowuje się przez okres 3 miesięcy.
7. W przypadku, w którym nagrania zarejestrowanego obrazu stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub pracodawca powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin określony w ust. 5 ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. 8. Po upływie okresu, określonego w ust. 7 - uzyskane w wyniku monitoringu nagrania obrazu podlegają automatycznemu zniszczeniu. 9. Za przechowywanie i zniszczenie materiałów po upływie terminów określonych w ustępach 8 i 9 odpowiada Administrator Danych.
§ 10
1. Osoba zarejestrowana przez system monitoringu ma prawo do: 1) informacji o istnieniu monitoringu w określonym miejscu, jego zasięgu oraz celu; 2) dostępu do nagrań 3) żądania usunięcia danych jej dotyczących, - w uzasadnionych przypadkach, 4) ograniczenia przetwarzania danych osobowych, a także 5) przysługuje mu prawo wniesienia